Zobacz na stronach » Wideo Kurs

15 najlepszych sposobów na zbudowanie listy subskrybentów

Email marketing może przynieść dochody każdemu biznesowi, niezależnie od rodzaju produktu, czy usługi, którą oferujesz. Jest zdecydowanie tańszy, niż inne rodzaje reklamy i - jeśli właściwie się z niego korzysta - pomaga Ci budować lojalność i zaufanie klientów. Ostatecznie przyniesie Ci to większą sprzedaż i większe zyski! Podstawą udanego email marketingu jest celowana lista emailowa, na której znajdują się tylko osoby wyrażające zgodę na otrzymywanie informacji. Marketingowcy nazywają swoje listy kontaktów 'kopalniami złota', ponieważ mogą one wygenerować sporą część ich przychodów. Jeśli zbudowałeś listę subskrybentów, którzy są zainteresowani Twoją ofertą, zrobiłeś pierwszy, bardzo ważny krok. Teraz czas na 'kopanie' złota! Poniżej znajdziesz kilka pomysłów na budowanie listy i utrzymywanie subskrybentów. Pomogą Ci one uzyskać najlepsze wyniki Twoich aktywności związanych z email marketingiem:
  1. Dostarczaj użytecznej, ważnej zawartości. Odwiedzający nie dają Ci swojego adresu email tylko dlatego, że Twój newsletter jest za darmo. Musisz im dostarczać unikatowej i wartościowej informacji, która ich zainteresuje.
  2. Dodaj formularz subskrypcyjny na każdą stronę swojego vortalu. Upewnij się, że link do zapisania się jest łatwo widoczny. Jeśli pozwala na to układ strony, możesz zamieścić kilka formularzy. Przykładowo, jeśli Twój formularz subskrypcyjny zawsze pojawia się w lewym, górnym rogu strony, na najpopularniejszych stronach możesz go też umieścić na samym dole.
  3. Dodaj formularze subskrypcyjne na swoje strony serwisów społecznościowych. Upewnij się, że nie marnujesz tego cennego źródła potencjalnych przychodów. Zintegruj swoje formularze subskrypcyjne z Facebookiem i nie tylko!
  4. Spraw, by zapisanie się było jak najłatwiejsze. Im więcej danych żądasz przy rejestracji, tym mniej osób się zarejestruje. W większości przypadków powinno wystarczyć nazwisko i adres email. Jeśli coś nie jest potrzebne, nie pytaj o to przy rejestracji. Zawsze możesz przesłać ankietę później, gdy już będą  Twoimi klientami! Zalecamy jednak dołączenie linku do Polityki Prywatności.
  5. Opublikuj politykę prywatności. Niech Twoi użytkownicy wiedzą, że mogą ci zaufać i że nie udostępnisz ich danych osobom trzecim. Najprostszy na to sposób to opublikować stronę Polityki Prywatności i w formularzu zgłoszeniowym zamieścić do niej link.
    (Uwaga: jeśli nie dysponujesz polityką prywatności, wpisz 'generator polityki prywatności' do wyszukiwarki - powinieneś znaleźć właściwy formularz do wykorzystania.)
  6. Umieść próbki swoich newsletterów i ezinów. Pozwala to potencjalnym subskrybentom sprawdzić Twoje materiały, zanim się zapiszą. Użytkownicy sami ocenią, czy są zainteresowani Twoją ofertą.
  7. Archiwizuj newslettery i artykuły. Sieciowa biblioteka newsletterów i artykułów jest użyteczna dla odwiedzających i jednocześnie buduje Twoją wiarygodność i autorytet. Prócz tego, jeśli twoje artykuły są napisane z myślą o SEO (optymalizacji wyszukiwania w internecie), mogą zwiększyć oglądalność Twojej strony poprzez zaawansowane pozycjonowanie w wyszukiwarkach.
  8. Dawaj prezenty, które subskrybenci naprawdę wykorzystają. Zaoferuj premię za dołączenie do listy subskrybentów! Napisz ebooka lub dostarcz raport biznesowy w formacie PDF. Możesz nawet zatrudnić programistę, by ten stworzył dla ciebie oprogramowanie do pobrania lub do użytku na stronie. Jednak nie ograniczaj się do oferowania podarunków tylko nowym subskrybentom. Rozdawaj je za wypełnienie ankiet, dostarczenie opinii, opisy sukcesów lub pomysły na świetny produkt. Niech klienci wiedzą, kiedy mogą spodziewać się kolejnego podarunku. Każdy lubi dostawać coś za darmo! Jeśli będziesz rozdawał 'podarki' przez cały rok, Twoi subskrybenci poczują się naprawdę docenieni - a to jest dobre w interesach!
  9. Poproś subskrybentów, by przekazywali informacje dalej. Poczta pantoflowa to niezwykle potężna broń marketingowa, która sprawdza się świetnie w emailach. Jeśli Twoi subskrybenci znajdą interesującą, zabawną lub przydatną zawartość, zapewne podzielą się nią z przyjaciółmi. To może być świetne źródło nowych klientów, więc koniecznie przypominaj, aby 'podawali sobie dalej' ciekawe informacje.
  10. Pozwól innym kopiować i publikować Twój newsletter, o ile tylko zawartość pozostanie niezmieniona. Jeśli chcesz się dzielić swoją zawartością ze światem, to czemu nie? Wielu administratorów i wydawców newsletterów aktywnie szuka zawartości wysokiej jakości i jeśli przedrukują oni Twój newsletter, zyskasz nowych subskrybentów, większą oglądalność i więcej linków wskazujących na Twoją stronę.
  11. Dołącz przycisk 'Zapisz się' do swojego newslettera. Jeśli korzystasz ze zwykłego tekstu zamiast HTML, koniecznie umieść link tekstowy do swojej strony subskrypcyjnej. Może Ci się wydawać, że nie jest to potrzebne, skoro subskrybent jest już na twojej liście, ale pamiętaj, że czytelnicy często przesyłają newslettery dalej lub publikują je w sieci. Upewnij się, że nowy czytelnik będzie wiedział, jak się zarejestrować!
  12. Dodaj stronę informacyjną. Strona informacyjna ma jeden cel - zdobycie zgody na przesyłanie informacji i zbudowanie listy subskrybentów. Wyobraź sobie, że to list polecający zapisanie się do Twojej usługi. Powinieneś zawrzeć tam mocny tytuł i kilka informacji o korzyściach, dzięki którym potencjalni subskrybenci będą się dosłownie ślinić na myśl o zapisaniu! Gdy już stworzysz stronę informacyjną, użyj serwisu takiego jak WordTracker, by znaleźć setki celowanych słów kluczowych i promować swoją ofertę poprzez reklamy płać-za-kliknięcie, oferowane przez Google, MSN i Yahoo. To dopiero zrobi szum!
  13. Załącz opinie użytkowników na stronie subskrypcyjnej. To niezwykle ważne. Umieść jedną lub dwie dobre opinie zadowolonych klientów na stronie, na której można się zapisać do twojego newslettera. Mogą one być w dowolnym formacie, ale informacje multimedialne (dźwięk lub obraz) są bardziej przekonujące i zachęcają większą ilość osób do działania. Aby dodatkowo zwiększyć wiarygodność, zdobądź pozwolenie na użycie prawdziwych nazwisk klientów, adresów i/lub adresów stron WWW (Nie używaj skrótów 'Jan K, Kraków'). Dodaj informację, zachęcającą innych do uczestnictwa. To w końcu darmowa reklama!
  14. Koniecznie bloguj. Blogowanie to świetny sposób na komunikację z nowymi i potencjalnymi klientami. Tworzy idealne dopełnienie email marketingu. Koniecznie dołącz możliwość zapisania się do Twojego newslettera na każdej stronie Twojego bloga. Możesz zacząć od darmowych blogów na Bloggerze czy WordPressie.
  15. Publikuj na innych blogach. Umieszczaj przemyślane komentarze i informacje na podobnych blogach z linkiem do Twoich stron subskrypcyjnych. Komentuj też na innych blogach, zamieszczając linki zwrotne. W większości przypadków Twoje komentarze zostaną umieszczone na ich blogach z linkiem prowadzącym z powrotem na Twoją stronę. To prosty sposób na wygenerowanie nowego ruchu i subskrybentów oraz rozprzestrzenianie swojej marki! 
_ _ _ _ _

Zamieszczone materiały pochodzą z serwisu GetResponse << Załóż Teraz Darmowe Konto

Wideo Kurs:
"Pracuj z GetResponse"
"Jak skutecznie prowadzić własny ezin"

Brak komentarzy:


Udostępnij:





Tweetnij