Zobacz na stronach » Wideo Kurs

Dlaczego firmy zatrudniają copywriterów

Autorem artykułu jest Aleksandra87
 
Czy warto inwestować w usługi profesjonalnego copywritera? A może zaufać własnej intuicji i samodzielnie stworzyć tekst marketingowy? Zaufać doświadczeniu czy własnej intuicji?

Copywriting jest dość nową dziedziną na polskim rynku usług. Właściciele firm zadają sobie pytanie, czy lepiej zdać się na własne umiejętności pisarskie, czy zatrudnić profesjonalnego copywritera. I czy warto płacić komuś za coś, co można zrobić samemu. Tylko czy samodzielnie można zrobić to tak samo dobrze, jak przy pomocy profesjonalisty? Kim są copywriterzy i co należy do ich podstawowych obowiązków?

Sukces tkwi w dobrze dobranym słowie

Firmy, które zdają sobie sprawę z dobrodziejstwa, jakim są kreatywne teksty pełne perswazjii marketingowego słownictwa zatrudniają do ich tworzenia specjalistów. Czyli osoby, które konstruują przekaz marketingowy od strony werbalnej. Trzeba mieć świadomość tego, że przekaz słowny jest najskuteczniejszym kanałem służącym do przekazywania informacji klientom i potencjalnym wspólnikom. Sukces tkwi w dobrze dobranym słowie przedsiębiorstwa doskonale o tym wiedzące nie oszczędzają na copywriterach. W ich przekonaniu, opłacenie dobrego copywritera nie jest wydatkiem tylko inwestycją przynoszącą same korzyści.

Dobry tekst, to skuteczny tekst

Łatwo jest napisać jakiś tekst, może nawet taki, który spodoba się zleceniodawcy. Ale copywritera zatrudnia się po to, żeby napisał tekst skuteczny, który dobrze sprzeda oferowane usługi czy produkty. Trzeba wiedzieć co, jak i do kogo napisać, by osiągnąć zamierzony efekt. Nie wystarczy lekkie pióro - trzeba też znać konkretne techniki i stosować je odpowiednio do tekstu, nad którym pracujemy. Co również ważne, copywriter zna doskonale różnicę pomiędzy zwykłym czytelnikiem, a czytelnikiem internetowym. Wiedza ta pozwala mu dopasować tekst do każdego z nich, uwzględniając pewne nawyki, sposób analizowania tekstu, a nawet dobierając odpowiednie słowa. Zadanie copywritera polega nie tylko na stworzeniu dobrego przekazu, ale również na zainteresowaniu potencjalnego czytelnika i odbiorcy.

Dobrze nie musi oznaczać drogo

Wielu firmom wydaje się, że copywriter jest zbyt drogą inwestycją. Prawda leży pośrodku, ponieważ umowy można negocjować, a w śród wielu ofert dostępnych na polskim rynku każdy przedsiębiorca znajdzie coś dla siebie. Stawki są jednak różne - ważna jest również wiedza, w jaki sposób copywriter rozlicza się ze swojej pracy. W większości przypadków jest to cena za jedną stronę znormalizowanego wydruku.
_ _ _ _ _
 
Artykuł pochodzi z serwisu Publikuj.org, kliknij tutaj aby go zobaczyć.

Brak komentarzy:


Udostępnij:





Tweetnij